Meet Year 6!

Meet Year 6!
May 2010 - Looking good!

Year 6JW

Year 6JW
Meet the class

Class 6LBa!

Class 6LBa!

Monday, October 19, 2009

French Quiz - Revision from Madame Bernaz

In your assessment next week, you will find a text similar to the one below…
Test yourself and see if you can answer the questions!

Bonjour.
Je m’appelle André et j’ai onze ans. J’habite avec ma mère, mon frère et mes deux sœurs. Ma mère s’appelle Aline et elle a quarante-huit ans. Mon père n’habite pas avec nous mais il s’appelle Henri et il a cinquante deux ans. Mes deux sœurs s’appellent Magali et Mylène. Elles ont vingt et un et quatorze ans. Mon frère s’appelle Alan et il a seize ans.
Nous avons trois animaux à la maison : deux chiens et un cochon d’Inde. Mes chiens s’appellent Roxy et Médor et mon cochon d’Inde s’appelle Milla. Il a trois ans
.



Questions
1)How many brothers and sisters does André have ?
2) How old is Mylène ?
3) Who is Aline ?
4) How old is Henri ?
5) Who is Alan ?
6) How old is he ?
7) What kind of animals does he have ?
8) How old is Milla ?

Answers are with Mr Watson!

2 comments:

Anonymous said...

Tried it and did well!

Adam B.

Daniela said...

Easy.